Pirms pāris dienām biju nolēmis doties nelielā izbrauciena ar savu auto. Taču atverot māšīnas durvis, kā pa brīnumu ieraudzīju, ka panēļi nerāda pat pulksteni. Uzreiz bija skaidrs, ka nekur tālu neizdosies aizbraukt, jo automašīnas akumulators nav dzīvotājs Visticamāk ka vainojama bija lielā salna, kas bija pagājušo nedēļ, jo parasti mīnusus akumulators mierīgi izturēja. Nācās protams mašīnas akumulatoru lādēt. Uzlādējot akumulatoru, varēja mierīgi braukt, taču tam atkal pastāvot pāris dienas, nekur vairs nevarēja aizbraukt. Diemžēl automašīnas akumulators bija jāmaina, jo laikam savu mūžu bija nokalpojis. Taču uzliekot jaunu automašīnas akumulatoru, uzreiz biaj drošība, ka pāris gadus turēs. Kad ārā bija pietiekami auksts un lieli mīnusi, piedarbināt mašīnu varēja bez problēmām, it kā ārā būtu vasara.
Lai turpmāk izvairītos no šādiem pārsteigumiem var rīkoties dažādi. Viens no variantiem, ir tāds, ka jānopērk jauns akumulators. Manējais ir vecs, taču žēl mest ārā. Taču ir arī netradicionālāki paņēmieni. Piemēram, kamēr nebrauciet variet no akumulatora atvienot spailes. Nezinu kādēļ, taču, ja akumulators ir vecs un ir liels aukstums, tad tas nosprāgsts. Laikam kārtējais fizikas likums. Bet, ja spailes būs atvienotas, tad no tāda pārsteiguma izvairisieties. Vēl viens variants, ir tāds, ka variet apstrādāt šīs akumulatora spailes ar speciālu līdzekli, kas aizsargā akumulatora spailes no korozijas un oksidācijas. Ar šī līdzekļa palīdzību akumulatora spailes nerūsēs un tādēļ starp spailēm kontakts būs daudz labāks. Kā arī akumulatora dzīves ilgums būs lielāks.
Tādus līdzekļus variet iegādāties auto veikalos vai tuniga veikalos, piemēram, Alfā, veikalā autostyle.
Ja nelādē akumulatoru, iespējams, ka vainīgs ir ģenerators. Man pašam ģeneratora nomaiņa neizmaksāja pārāk dārgi, taču tāpat nepatīkami.
Aukstumā akumulatora "spēks" samazinās uz pusi, jo akumulatora enerģija tiek uzglabāta ķīmiskā veidā un kā zināms ķīmiskās reakcijas aukstumā notiek lēnāk, tam nav sakara ar akumulatora vecumu. Ir cita lieta, kas saistīta ar akumulatora vecumu, galīgi nolietotam var gadīties, ka plates ir tik sabirušas, ka sākt iet iekšēji uz īso un tad akumulators strauji pašizlādējas, var pat pa nakti izlādēties tukšš, tur nu vairs maz ko var darīt. Veci akumulatori ir arī viltīgi, nupat pēc uzlādes griež ka nu tikai, bet atstājot mierā atkal nav špaņa, tas arī ir saistīts ar to ka lādējot uzsilst. Spailes noņemšana palīdz tikai, ja pašizlādējas dēļ signalizācijas, radio vai citas strāvas noplūdes, tad jāmeklē cēlonis. Jēga ņemt spaili ir nost atstājot auto uz ilgāku laiku, nedēļu un vairāk.
AtbildētDzēstDzīves patiesība ir tāda, ka auto starta akumulatoriem ir jābūt vienmēr pilnībā uzlādētiem, pustukšs tas neatgriezeniski sulfatējas arī stāvot plauktā. Tā kā ļoti svarīgi, lai spailes ir tīras un neoksidējušās, kā arī akumulators labi nostiprināts. Pie laba kontakta ne tikai stiprāk griezīs, bet arī pilnībā uzlādēsies. Tavā gadījumā visticamāk tas arī notika, ka nebija labs kontakts un akumulators nekad neuzlādējās. Ja tas ir tukšs, tad jāņem nost jāpapildina līmenis ar destilētu ūdeni un jālādē stacionāri, ar auto pilnībā akumulatoru uzlādēt ir grūti, jo jābrauc tad vismaz 2-3h.
Paldies par noderīgo informāciju!
Dzēst